دیجیتال مارکتینگ

...
  • ۰
  • ۰

در ادامه ی مطالب آموزشی که بر روی این سایت قررا می دهیم می خواهیم به بررسی مفهوم و معنای برند بپردازیم. بعد از آن نیز می خواهیم تفاوت برندسازی و برندینگ را بیان کنیم و در انتهاب با توضیحاتی راجع به برندسازی و میزان اهمیت ان در دنیای امروز برای کسب و کار های مختلف به معرفی و آموزش مراحل انجام برندساری خواهیم پرداخت.

این مطلب تخصصی از سایت شرکت تبلیغاتی سروش سیما گرفته شده و در دسترس شما قرار داده شده استو پیشنهاد می کنیم با بازدید از این سایت به مقالات و مطالب آموزشی بسیار بیشتری دسترسی داشته باشید.

برای مطالعه این مطلب بسیار ارزشمند به ادامه مطلب مراجعه کنید.

در طول سالیان گذشته همواره بین کسانی که در بازار فعالیت می کرده اند رقابتی برای فروش بیشتر و تصاحب بخش بزرگتری از بازار وجود داشته و این رقابت در طول زمان باعث به وجود آمدن روش های جدید برای معرفی محصولات شده است طوری که هر چه پیش می رویم با تغییرات زندگی ما نحوه ی فروش و حضور در بازار هم برای بسیاری از کسب و کار ها تفاوت پیدا کرده و نحوه ی معرفی و تبلیغات محصولات نیز متفاوت شده ولی اصول و مفاهیم ارائه محصول و تصاحب بازار چیزی است که هیچ گاه تغییر نکرده، اگر چه حتی روش های انجام آن ها تغییر کند. یکی از اصول اساسی بازار که همواره مطرح بوده و نه تنها از اهمیت آن کم نشده که اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده ایجاد برند برای محصولات است. در واقع در دوره ای که همه ی ما با هجمه ی تبلیغات شدید محصولات مختلف روبرو هستیم موضوعی باعث موفقیت یک محصول نسبت به دیگری می شود میزان ارزش برند آن است. کارکرد برند به این شکل است ما در برندینگ می خواهیم روندی را طی کنیم که در نهایت به ایجاد نوعی رابطه ی وفاداری و طرفداری ختم می شود که در نتیجه در شرایط حتی نابرابر مخاطبان، خرید از ما را به دیگران ترجیح می دهند. ذکر این نکته ضروری است که در اصل مفهوم برندینگ و برندسازی متفاوت است. برندسازی به مجموعه فعالیت هایی که جهت شناخته شدن برند انجام می گیرد گفته می شود در حالی که برندینگ مفهومی بزرگتر است و به معنای همه ی کار ها از ایجاد و ساخت یک برند تا ایجاد یک شخصیت برای برند و استراتژی برند و در نهایت تبلیغات و شاناسندن برند به مخاطبان می باشد. در این نوشته به منظور جلوگیری از اشتباه هر گاه از کلمه برندسازی استفاده کنیم منظورمان همان برندینگ خواهد بود.

برند چیست؟

کسی که می خواهد محصولی را وارد بازار کند چه این محصول یک کالا باشد چه خدماتی خاص باشد و یا حتی اطلاعات به خوبی از اهمیت داشتن برند خاص خود آگاه است. با ایجاد برندی قوی نیاز شما به تبلیغات بسیار کم می شود به طوری که دیگر نیاز ندارید مثل رقبای خود به تبلیغ محصولات خود بپردازید و تنها هزینه تبلیغات برند برای شما وجود دارد، مشتریانی پیدا می کنید که حاضرند در شرایط نابرابر مثلا قیمت بیشتر باز هم شما را انتخاب کنند مثلا در شرایط بد اقتصادی محصولات دارای برند می توانند علیرغم قیمت زیاد فروش خود را داشته باشند و در شرایط بهتر بخش بیشتری از بازار را در دست داشته باشند، میزان فروش و کسب درآمد شما به شکلی در می آید که تقریبا از مقدار مشخصی کمتر نخواهد شد و … پس موضوع داشتن برند و برندینگ مسئله ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

برند

در کنار موارد بالا گسترش کار و ایجاد بازار های جدید و منابع درآمدی جدید نیز برای شما راحت خواهد بود زیرا اگر شما برند موفقی که از مقبولیت بالایی برخوردار است را در اختیار داشته باشید به راحتی می توانید وارد حوزه های کاری جدید شوید و در همان شروع کار به پشتوانه ی اعتبار قبلی خود بخشی از بازار را از آن خود کنید، اتفاقی که بسیاری از شرکت ها برای رخ دادن آن زمان زیادی را صرف می کنند و هزینه های زیادی را متحمل می شوند. برای مطالعه مطالب بیشتر درباره ی برند به صفحه ی ویکیپدیا آن مراجعه کنید.

برندینگ یا برندسازی چیست؟

به تمام فعالیت هایی که از ابتدا جهت ایجاد یک برند انجام می دهیم تا جایی که سعی می کنیم این برند را به مخاطبان خود معرفی کنیم و محبوبیت آن را افزایش دهیم برندسازی گفته می شود. در این مسیر هر چه مراحل اول را با وسواس و دقت بیشتر پشت سر بگذاریم در ادامه کار بسیار راحت تری خواهیم داشت در واقع ساخت یک برند و ایجاد شخصیت برای آن به مراتب از تبلیغ و معرفی آن راحت تر است طوری که اگر بتوانید گام های ابتدایی را محکم بردارید برای تبلیغات برند هزینه ی کمتری صرف خواهد شد. نکته ی بسیار با اهمیت در زمینه برندسازی این است که بدانیم فرایند ایجاد و تبلیغ یک برند کاری بسیار تخصصی و مهم است. اگر در انجام هر یک از مراحل آن کار را به روش اشتباه انجام دهید نه تنها باعث موفقیت برند نمی شوید بلکه به برند خود لطمه هم وارد می کنید و برای جبران آن باید هزینه های زیادی پرداخت کنید. قبل از انجام هر کاری مشاوره با متخصصان این حوزه و آژانس های تبلیغاتی را فراموش نکنید.

از دیگر مطالب مفید در این زمینه آشنایی با اصول اولیه‌ برند سازی و برند چیست؟ تعریف برند و برندسازی و واژه های مرتبط با مدیریت برند و چگونه برندسازی کنیم اشاره کنیم.

  • ۹۷/۰۸/۲۷
  • navid lali

نظرات (۲)

خوبه واقعا قشنگه
  • مهرداد موودی
  • مقاله خوبی بود ممننون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی