دیجیتال مارکتینگ

...
  • ۰
  • ۰

ویلاسازی که این روز ها علاقه ی زیادی به آن وجود دارد و عده ی زیادی به دنبال خرید یا ساخت ویلا هستند معقوله ای است که باید به ن توجه ویژه نمود. اینکه از چه مصالحی در ساخت ویلا استفاده شود، در چه محلی ساخته شود، نوع معماری آن به چه صورت باشد و ... همه ی این موارد باعث شده که توجه به نوع و نحوه ی ساخت و ساز ویلا به صورت ویژه ای صورت بگیرد.

ویلا به ساختمانی گفته میشود که از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد معمولا ویلا ها را در اطراف شهر و ییلاق ها در مکان های بسیار ارام که سکوت بسیاری دارد میسازند و هدف از ساخت دوری از هیاهوی و شلوغی و الودگی هوا شهرهای بزرگ میباشد. با پیشرفت تکنولوژی و جوامع هر چه بیشتر نیاز به داشتن تعطیلاتی آرام احساس می شود و به همین خاطر ویلا و ویلاسازی بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

ویلاها از نظر سبک میتوان به دو نوع کلاسیک و مدرن تقسیم بندی کرد که هرکدام از این سبک ها دارای ویژگی و کاربرد مخصوص به خود را دارند. هماهنگی بین باغ و بنای ویلا محیط متفاوت و دلنشینی به وجود می اورد که به مکانی عالی و لذت بخش برای گذراندن تعطیلات به دور از هیاهو سروصدا تبدیل میشود و میتوان با استفاده از مصالح  و مواد مقاوم جدید به مانند قطعات بتنی,قطعات پیش ساخته و ...باعث افزایش سرعت کار و همچنین کاهش هزینه ها شد.

طراحی ویلا

برای ساخت و طراحی ویلا در ابتدا طرح ها و ایده های متفاوتی متناسب با سیستم سازه و علایق صاحب ویلا میباشد برای طراحی ویلا احتیاج به معماری مجرب میباشد تا طراحی ویلا که شامل فضای بیرونی و داخلی ویلا میشود موردتوجه مشتریان قرار گیرد.طراحی ویلا یکی از مراحل حائز اهمییت است و دلیل اهمیت آن به خاطر این است که باید ایده ها و کانسپت های منحصر بفرد و متنوع تری در ان ها خلق و افریده شود تا کاملا از یک خانه با فرم و نما و المان های ساده کاملا متفاوت بله نظر اید.در نظر گفتن یک محوطه سبز برای طراحی ویلا لازم میباشد به این دلیل میباشد که محوطه سبز  محیطی کاملا متفاوت با یک ساختمان مسکونی ایجاد کند و ارامش و سکوتی دل انگیز برای افراد استفاده کننده ایجاد کند و میتوان این نتیجه را گرفت که طراحی محوطه باغ نیز از اصول مهم طراحی ویلا میباشد.میتوان با در نظر گرفتن فضاهایی به مانند استخر,سونا,جکوزی و فضای بازی برای کودکان محیطی کاملا شیک و مدرن به ویلا اختصاص داد البته این موضوع وابسته به سلیقه استفاده کننده ویلا دارد ممکن استد فرد موردنظر علاقمند به ویلاهای مدرن باشد که با در نظرگرفتن چنین فضاهایی کاملا محیطی مدرن به خود میگیرد همچنین برعکس این موضوع هم وجود دارد که ممکن است فرد علاقمند به ویلا های کلاسیک باشد که طراحی ان کاملا متفاوت خواهد بود و میتوان در قسمت طراحی محوطه باغ به صورت سنتی عمل کرد و با طراحی باغ سنتی کاملا محیط و نمای بیرونی ویلا سنتی میشود و تمام این موارد وابسته به علایق صاحب ویلا میباشد.

ویلاسازی

محوطه سازی در ویلا

باتوجه به چنین مواردی که گفته شد میتوان این نتیجه را گرفت که از نکات مهم دیگر طراحی ویلا محوطه سازی میباشد. اهمیت محوطه سازی را زمانی می شود متوجه شد که ویلای بسیار خوبی برای شما ساخته شود اما محوطه ی ان زیبایی نداشته باشد و یا شما نتوانید به خوبی از این محوطه استفاده نمایید. اساسا یکی از دلایل ساخت ویلا همین ویژگی محوطه ی آن است که شامل محوطه ای مناسب، دیوار محوطه و فضای جلوی ویلا می شود.

پلان محوطه سازی ویلا اهمییت زیادی دارد و در درواقع میتوان به این موضوع اشاره کرد که محوطه سازی ویلا نقش بسیار مهمی در زیبایی ویلا دارد و فضای سبز و طراحی محوطه باغ و استخر میتواند زیبایی و راحتی ویلا تاثیرگزار باشد بهتر میباشد که به این نکته توجه داشته باشید که استفاده مناسب و بهینه از فضای خارجی به مانند پارکینگ و باغ و استخر و...به اندازه ی فضای داخلی ویلا اهمییت دارد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی نیز از دیگر موضوعات طراحی ویلا میباشد که باید تناسب بین فضاهای خارجی و دکوراسیون داخلی ویلا رعایت شود مجموعه رنگ های به کار برده شده در طراحی ویلا باید یک تصور پیوسته را به نمایش بگذارد در قسمت نمای ویلا باید ترکیبی ازجزئیات طراحی ویلا ,مدل های متنوع درب و پنجره و مدل های گوناگون دیوار به مانند دیوار محوطه و استفاده از مصالح و متریال های مختلف مثل قطعات پیش ساخته و دیگر اجزای تشکیل دهنده ساخت تا طراحی نمای ویلا زیبا جلوه کند و به نمایش دراید.

ویلاسازی

ویلاسازی مدرن

ویلاسازی مدرن اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است که در این نوع ویلا سازی همانطور که از نامش پیداست بسیار مدرن میباشد و مصالحی که استفاده میشود جدید میباشد و این نتیجه بهتری هم خواهد داشت زیرزا که هم هزینه ها کاهش میابد و هم سرعت کار افزایش میابد به طور مثال استفاده از قطعات بتنی و قطعات پیش ساخته و دیوارهای پیش ساخته به مانند دیوار محوطه  علاوه بر زیبایی بیشتر هزینه کمتری هم دارد و همچنین خروجی تمیزتر و باکیفیت تری هم دارد البته درباره موصوع ویلاسازی و هزینه های تمام شده ان علاوه بر انتخاب درست مصالح به خیلی از شرایط دیگر نیز بستگی  دارد شرایطی به مانند منطقه سات ویلا و طرح نقشه و انتخاب درست و سنجیده سازنده که تخصص مورد نظر را داشته باشد همچنین خرید از مرکز مصالح مکانی که قیمت مصالح  و سازه ها پایین تر باشد به یکی از عوامل خیلی مهم دیگری که وابسته میباشد قدرت مالی کارفرما است که از نکات مهم و تاثیرگزار در ساخت ویلا میباشد.

به طور کلی به عنوان نتیجه گیری میتوان به این موضوع اشاره کرد که برای ویلا سازی بهتر است تیم اجرایی که انتخاب میشود تخصص های لازم را داشته باشد و بتواند از عهده مواردی به مانند محوطه سازی ویلا- طراحی محوطه باغ و فضاسازی ویلا- طراحی دکوراسیون داخلی و در کل ساخت ویلا و مواردی به این شکل براید.

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی درباره ی ساخت انواع دیوار حائل و دیوار محوطه، ساخت ویلا استفاده از قطعات بتنی و پیش ساخته و ... می توانید با شماره تماس های شرکت راه گسترش نامدار از قسمت پایین سایت و یا بخش تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

  • ۹۷/۰۷/۱۱
  • navid lali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی